Life Goes On

Life Goes On is een puzzelspel met een veelvoud aan levels, creativiteit en humor. De koning wil namelijk oneindig leven, dus gaat hij samen met zijn ridders op zoek naar een magische beker die dit teweeg kan brengen. Terwijl je op zoek gaat naar de ‘Cup of Life’ gaan er heel veel van je kameraden sneuvelen, héél veel.

Dit spel is erg makkelijk om op te pakken. Je kunt alleen links of rechts lopen en de springknop gebruiken. De rest zet je allemaal in beweging door switches en andere spelmechanieken die de makers van dit creatieve spel bedacht hebben. Hoewel de beginlevels erg makkelijk zijn en ook niet zo heel veel tijd kosten om door te spelen wordt dat in de latere levels wel anders. Het spel wordt nooit echt onmogelijk, maar goed nadenken en vooruit kunnen plannen is hier zeker een vereiste.

Afhankelijk van je speelstijl gaan er tientallen zo niet honderden ridders dood in je queeste voor die felbegeerde ‘Cup of Life’. Soms moet je een schakelaar omzetten door in een draaiende zaag te springen, of kun je net niet bij een platform komen en spies je daarom een van je trouwe makkers op een pin. De mate van creativiteit is hoog en er zijn ontzettend veel manieren om je ridder aan zijn of haar einde te laten komen. Er zit geen limiet op het aantal ridders dus je kunt in één level wel 100 ridders laten sneuvelen. Toch wordt er wel aangestuurd op het zo efficiënt mogelijk gebruiken van je volgelingen. Elk level heeft drie doelen: tijdsduur, aantal kills en of je het verborgen monster hebt gevoerd. Dit houdt de spanning erin en het is echt lastig om ze alle drie te halen. Met de replaywaarde zit het dus wel snor.

Op grafisch gebied is er niet veel te klagen. De ridders zien er goed uit en de random gegenereerde namen zijn een leuke toevoeging. Het spel straalt een relaxte, grappige sfeer uit en dat staat toch best in contrast met het feit dat je continu zelfmoord aan het plegen bent. Dit houdt de game lekker luchtig zonder te duister te worden. Ook de vrolijke muziek draagt bij aan dit sfeertje en is zelfs te koop voor een zelf te kiezen bedrag.

Wel kreeg ik heel erg het gevoel dat dit perfect zou zijn als mobiele game. Snel nog even een level uitspelen terwijl je wacht op de trein of ‘s avonds terwijl je lekker in de ligt. Maar ook op de pc is het gewoon een erg leuke game om te spelen. Wanneer je het spel hebt uitgespeeld hebben de makers ook hier nog een leuke verrassing voor je in petto, het is echt de moeite om het credits level helemaal door te lopen!

Replay Value 8/10

————————–

Totale score 88/100