Deliver Us The Moon

Deliver Us The Moon is een titel die niet zo snel op mijn radar verscheen. Je leest er vrij weinig over en er is ook niet echt een grote hype voor geweest. Toch wilde ik deze titel wel een kans geven want de trailer zag er wel imposant uit. Kan het spel de beelden waar maken?

Net zoals je nu steeds meer in het nieuws leest is er een steeds groter tekort aan grondstoffen. Er komt een moment waarop de aarde helemaal zonder zal zitten. In dit spel zijn we daar al. De aarde is op maar gelukkig is er op de maan -of all places- nog het een en ander gevonden. Zoals de mensheid altijd doet gaan we een nieuw gebied meteen koloniseren en de grond daar maar leegpompen. Dit werd weer richting de aarde getransporteerd en zo konden we toch nog verder leven. Dit ging een tijdje goed totdat alle communicatie vanuit de maan ineens verbroken werd. Omdat de aarde zonder grondstoffen zat konden ze daar ook niet even naartoe om te kijken waar het probleem zich bevond. De wereld ging op zwart en alle hoop was verloren. Als de laatste astronaut op de wereld wordt jij door een privaat bedrijf alsnog de ruimte ingestuurd met maar één missie: Deliver Us The Moon!

De laatste tijd heb ik al verschillende walking simulators gespeeld dus ik was benieuwd of Deliver Us The Moon ook iets nieuws had toe te voegen aan het genre. Hier wordt er gewisseld tussen de eerste en derde persoons weergave. Persoonlijk vond ik dit niet zo heel fijn. Kies gewoon een standpunt en blijf daarbij is mijn mening. Recentelijk heb ik ook een andere game gespeeld die zich afspeelt in de ruimte: ”Moons of Madness” (de review daarvan staat hier). Hierbij vond ik het jammer dat je niet zelf kon rijden en dat dat de belevenis niet ten goede kwam. Gelukkig hebben ze bij Deliver Us The Moon niet dezelfde fout gemaakt en heb je hier gewoon de controle over je voertuig. Dat werkt zeker in het voordeel.

Aangezien de game draait op de Unreal Engine 4 mag je van de graphics wel het een en ander verwachten. De game stelt daarom ook niet teleur maar het springt er ook niet bovenuit. Vooral lampen en schaduwpartijen zien er mooi uit en dit zou dus een game zijn die perfect te combineren is met raytracing. De achtergrondmuziek heeft een perfect sci-fi sfeertje en ondersteunt de game fantastisch. Het gevoel dat je helemaal alleen in de ruimte bent is geweldig en alles lijkt hierbij te kloppen. Deliver Us The Moon is geen gamechanger maar zeker een solide spel waarmee je je aardig kunt vermaken.

Als je van walking simulators houdt is Deliver Us The Moon zeker wel een aanrader. Je zit tot het laatste moment op het puntje van je stoel en zelfs nadat de game voorbij is wil je verder spelen. De cliffhanger op het einde doet vermoeden dat er nog een vervolg aankomt, dus het is duimen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd.

Replay Value 6/10

————————–

Totale score 75/100